marți, 27 ianuarie 2009

julieta urechilor mele

Subtitlu: Continuare la scurtmetrajul de succes 'Lumina ochilor mei'.

INT. GARSONIERA STRADA 7 DRUMURI, DIMINEATA DEVREME(aproximativ devreme)
Cristi e trezit de soneria mobilului. Dintr-o ureche se aude glasul unei tinere.

JULIETA:
Ai un somn cam agitat. Slava domnului ca nu dormi cu dopuri sau vata in urechi, m-as fi sufocat.
CRISTI:
Tu cine naiba mai esti!? Un spiridus care sa-mi faca si ziua agitata, nu doar noaptea?
JULIETA:
Ma cheama Julieta si sunt o domnisoara simpatica si cocheta. Miniona, e drept. Am 1 cm. Dar cm-ul ala e esenta, sa stii. Pacat ca nu ma poti vedea. Daca iti privesti urechea intr-o oglinda, voi disparea. Si nu vrei sa faci asta, nu?
CRISTI:
Bine ca mi-ai spus cum sa scap de tine. Auzi, sa nu-mi zici ca trebuie sa ma spal pe dinti cu lumina stinsa si pe urma sa ma barbieresc tot pe intuneric.
JULIETA:
Pune-ti un fes si acopera-ti urechile. N-ai pic de imaginatie.
CRISTI:
Si daca il las pe cap, nu te mai aud, asa-i?
JULIETA:
Dimpotriva, ai sa ma auzi mai bine. Dar in locul tau n-as renunta asa usor la o companie atat de agreabila. Vrei un cantecel sa-ti soptesc?
CRISTI:
Hai, incanta-ma, ce sa zic acuma...

CUT : (cantecelul a fost oribil)


EXT. STRADA CALEA FLOREASCA, DIMINEATA
CRISTI:
Auzi Julieto, ceilalti te pot vedea? Pot sa te prezint colegilor? Poate iti gasesti alt client. Un Romeo mai mic, ca pentru tine. Un fel de Tom degetel.
JULIETA:
Nu.

Liniste 10 minute. JULIETA incepe sa planga usor.

CRISTI:
Asta imi mai lipsea. Slagarul preferat al urechilor mele, plansul femeilor. Manelistii iti plac? Sigur exista un manelist mic cu numele Romeo, nu se poate. Si ala stie sa faca o fata sensibila ca tine sa planga si de fericire, nu doar de necaz...

JULIETA:
Mahnitule, eu nu-ti cer sa fii Romeo, dar poate mai schimbi si tu placa sa aud si eu ceva sensibil si delicat. Macar juma' de zi, cat mai stau pe-aici...
CRISTI:
Ia si-asculta fosnetul frunzelor. Vezi ca sunt multi copaci prin zona. Sa nu zici ca nu te plimb prin locuri frumoase. E sensibil si delicat, cum iti place tie.
JULIETA:
E iarna, tampitzelule. Unde vezi tu frunze?


INT. CLADIRE DE BIROURI, DUPA AMIAZA

Cristi lucreaza pentru prima data fara sa asculte muzica la casti.

JULIETA:
Tu nu asculti muzica ca sa nu lesin de la zgomot, nu? Putin, putin de tot, tot tii tu la mine. Ah, Romeo, mor de fericire...
CRISTI:
Vezi sa nu lesini de emotie si sa aluneci pe canalul ala auditiv, sau cum naiba ii zice...te lovesti de nicovala, scarita, ciocanas...
JULIETA:
Nu-mi purta de grija. Zi-mi mai bine ca nu vrei sa ajungi la spital, la ORL.
CRISTI:
Trebuie sa ma duc la toaleta si e luminata tot timpul. E penibil sa ma duc cu fes. Nu-s Snoop Doogy Dog.
JULIETA:
Pai spune ca te duci pana jos sa cumperi biscuiti colegelor tale. Iei geaca, pui fesul si inainte de a lua liftul, treci pe la toaleta. In drum, cum ar veni.
CRISTI:
Si data viitoare ce cumpar? portocale? apoi batoane de ciocolata, apoi guma de mestecat, apoi merdenele?!?

EXT, STRADA, DUPA AMIAZA:
Cristi, sictirit in fata unei alimentare.

EXT, STRADA, DUPA AMIAZA:
Cristi, sictirit in fata aceleiasi alimentare.

EXT, STRADA, DUPA AMIAZA:
Cristi, sictirit, pentru a treia oara, in fata aceleiasi alimentare. Julieta chicoteste incantata ca e scoasa la aer.

INT, MAGAZIN ALIMENTAR, DUPA AMIAZA:
VANZATOARE:
Nu-mi spune-ti, lasati-ma sa ghicesc. Sotia dumneavoastra e insarcinata si are pofta de dulciuri. Din cauza asta faceti atatea drumuri. Se vede ca o iubiti.


EXT, STRADA POLONA, SEARA
Cristi ostenit.

JULIETA:
Ma plictisesc. Vreau sa-ti cunosc si eu prietenii. Sunt tare curioasa sa vad daca-s la fel de plini de viata ca tine.
CRISTI:
Bine printeso.

INT, BAR, SEARA

Rasete, prieteni, clinkete de pahare, voie buna, bla-bla.
JULIETA:
Sa stii ca blonda aia in rosu, cu parul lung, te place. Intuitia mea nu da niciodata gres. Nu ma supar daca o inviti la noi.
CRISTI:
La noi? Deja vorbim de "noi"? Parca dispareai la noapte.Incerci sa-mi spui ca ma voi bucura de prezenta ta si in urmatoarele zile!? Ce noroc pe capul meu..
JULIETA:
Da, uitasem. Ultima noapte...
CRISTI:
Ultima noapte de dragoste, prima noapte de razboi.
JULIETA:
Ce-i asta?
CRISTI:
Un roman, nu-l stii tu.
JULIETA:
Si e misto?
CRISTI:
Pai are si dragoste, are si razboi, normal ca-i misto.
JULIETA:
Si pace?
CRISTI:
Nu, ala e alt roman.

Urmeaza 5 minute de bucurie. Rasetele continua, voia buna continua, toate lucrurile par sa continuie...

JULIETA:
Du-ma acasa. Am obosit... Si te rog, fara blonda.

INT. GARSONIERA STRADA 7 DRUMURI, NOAPTEA.

JULIETA:
Inainte sa adormi, vreau sa stii ca...

FADE OUT.
generic:


la sfarsitul genericului, 2 precizari:
1: mersi Luizei pt. leapsa :)
2: admiratorii filmului 'lost in translation' sunt rugati sa nu-mi ceara sa le spun ce-i sopteste la final Julieta 'in urechea' protagonistului nostru. nu de alta, dar n-au nevoie. ceilalti, sunt invitati sa o faca ;)

5 comentarii:

Anonim spunea...

asta e 'giulietta degli spiridusii'? :)

nice

EgoN spunea...

nu m-am gandit la fellini..poate subconstientul s-a jucat putin, nu stiu :)
mersi

luiza spunea...

eu, iniţiatoarea acestei lepşe şi prim-ajutor al pălărierului nebun, declar că egon a primit premiul pentru cea mai rapidă, minionă şi răpitor de dulce contribuţie la Rabbit Hole Day!


ps: contribuţia mea vine mai spre după-masă..

Lulu spunea...

absolut adorabil..)

EgoN spunea...

mersi frumos, lulu :)