miercuri, 14 ianuarie 2009

eclipsa - o mica plimbare

vazut la cinemateca, fara absolut nici o subtitrare.
la un moment dat nici nu m-am mai obosit sa inteleg tot ce vorbesc personajele. apoi am devenit complet neatent la actiune.
cu toate astea, cred ca e unul din putinele filme facute vreodata care te lasa sa visezi si sa umpli cum vrei acele spatii largi specifice filmelor lui antonioni. pe strazile alea pustii m-am plimbat cu cine am vrut eu. si acelei persoane imaginare i-am aratat un gazon, i-am aratat ulterior un domn coborand cu un ziar dintr-un autobuz, i-am aratat profiluri de oameni asteptand, i-am aratat o cladire in constructie, apoi o trasura pe un bulevard....a fost o plimbare placuta, fara sa ne grabeasca nimeni, iar noaptea a venit firesc...

10 comentarii:

Anonim spunea...

nene, da astia de la criterion au pus o poza de zici k 'eclipsa' e cine stie ce drama de pasiune mistuitoare... ;)))

EgoN spunea...

da, dar mai au una, cam tot pe aceeasi idee: http://www.imdb.com/media/rm2741673216/tt0056736

brando in "un tramvai numit dorinta" pare minciuna pe langa focul lui delon :))

Anonim spunea...

uaaa... aia e 5 fotograme dupa ;)
uite-asa frustrezi spectatoru!

EgoN spunea...

lasa, ca nici antonioni nu e prea generos cu partidele de sex. vitti cu delon se tot pupa pe o canapea si domnul regizor filmeaza de dupa un spatar, de le vezi doar frizurile :(
sau secventa aia misto cu camasa putin descheiata a monicai si delon se uita doar o clipa la sanii ei..apoi se filmeaza nustiuce copac, ei mai vorbesc, se mai plimba...

Anonim spunea...

eh, a devenit mai generos la batrinete - vezi 'identificarea unei femei', 'al di la delle nuvole'...

desi, mai bine raminea negeneros, ii statea mai bine ;)

EgoN spunea...

categoric...nu-mi pot scoate din minte secventa aia din 'eros' cu o tipa facand un fel de balet (altfel nu stiu cum sa-l numesc) la pielea goala pe plaja...horror!!!

Anonim spunea...

deci, mai bine negen-eros? ;)

EgoN spunea...

da, ii statea mai bine negen-eros ;)
ah, si mi-am mai amintit de secventa din 'zabriskie point' cu aia 2 hippies harjonindu-se prin nisip. really hate it :D.

luiza spunea...

nu cu aia 2, cu aia 100 :D si mie mi-a placut, mi-a marcat tineretea revolutionara. acu nu stiu dac-as putea sa-l mai vad.

Anonim spunea...

ei pink, prafu canionului pink, pink floyd puternic in urechi... da, e cam mult ;)

da finalu inca face toti banii, cred.