marți, 25 noiembrie 2008

mrrrr

sunt multe motivele pentru care prefer cinema-ul in locul teatrului. toate sunt de ordin tehnic-nevrotic-social (tare asta, nu?;)), asa ca la piese ajung (rar, ce-i drept) din motive ce nu prea au legatura cu teatrul : fie sunt invitat, fie vreau sa las impresia de baiat cultivat, fie vreau sa vad o actrita in carne si oase, fie din snobism. as putea lejer sa ma lipsesc de el. iar cronicile le citesc ca pe bloguri, ca mare diferenta nu gasesc. majoritatea au acelasi stil confesiv, ca spre deosebre de cinema unde scaunele sunt jerpelite, e intuneric in sala si omuletii de pe ecran nu transpira langa tine, la teatru ai socializare din greu. conventii si prejudecati, luati-le cum vreti.
habar nu am cata dreptate are liviu ornea in textul sau din observatrul cultural. nici nu stiam de el (mea culpa) pana luna trecuta cand i-am citit niste observatii de bun simt despre cinema in ID. e de bine, e de rau?

8 comentarii:

Anonim spunea...

la Brasov se vand toate biletele la teatru.daca vrei sa mergi la Brasov la teatru, trebuie sa-ti cumperi bilete cu 2-3 saptamani inainte
sa fie oamenii "snobi"?
sau sa fie cinematografele prea putine si cu filme mult prea proaste?

Anonim spunea...

"M-am săturat să am senzaţia că artistul îşi bate joc de mine." - pai eu zic ca are. dreptate. multa. si mare.

luiza spunea...

e treaba spectatorului dacă-l lasă pe artist să-şi bată joc de el. mie-mi place la el de mult şi la teatru, şi la film, din motive diferite. dar nu m-aş lamenta deocamdată, atâta vreme cât avem cel puţin 5-6 piese foarte bune pe an (şi vreo 2-3 filme).

EgoN spunea...

scuze, am fost ocupat si n-am avut timp de blog.
@martell xo: oriunde se vand bilete la teatru cu mult timp inainte, indiferent de piesa. nu pot compara publicul de cinema cu cel de teatru. mi se par specii diferite. dar e clar ca la teatru da mai bine sa mergi, iti mai prezinti o toaleta noua, mai zambesti cunoscutilor...
@bola: da..si eu inclin sa-i dau dreptate...

EgoN spunea...

@luiza: mie nu-mi place sa merg cu tine la teatru, ca te manifesti zgomotos ;)
la film imi place, ca-mi explici filmele.

luiza spunea...

eu, zgomotos? :D bine ca n-ai zis ca te fac de ras de-a dreptu!

EgoN spunea...

hai mai bine sa bagam un film la -20 de grade, ca anul trecut la republica. ce zici?

luiza spunea...

daaaaaaaaaaaa! in decembrie, inainte de craciun, mergem acolo, indiferent de ce film o sa fie. si de data asta imi iau manusi:)