luni, 11 mai 2009

leapsa despre citit - volumul 2

varianta serioasa:

1) ce autor apare cel mai des la tine în bibliotecã?
intr-o vreme era eliade, acuma nu mai stiu.

2) din ce carte ai mai multe exemplare?
gogol - suflete moarte.

3) de ce personaj de ficţiune eşti sau ai fost amorezat în secret?
de sally bowles.

4) ce carte ai citit cel mai des?
nu am nici una.

5) care era cartea ta preferată la 10 ani?
basme rusesti.

6) care a fost cea mai proastă carte citită anul trecut?
una tehnica, de rcp.

7) care a fost cea mai bună carte citită anul trecut?
anul trecut nu cred ca am avut vreo revelatie. anul asta da, revolutionary road.

8) daca ar trebui sa obligi pe cineva sa citeasca o carte, care ar fi aceea?
nici o carte

9) cine crezi că ar trebui să câştige premiul nobel pentru literatură?
platon. mi s-ar parea cool.

10) ce carte ti-ar plăcea să vezi ecranizată?
o carte de poezii.

11) descrie visul cel mai straniu care să fi inclus un scriitor, o carte, sau un personaj literar?
n-am avut vise livresti.

12) care e cartea cea mai puţin cultă pe care ai citit-o ca adult?
nu-mi dau seama ce inseamna "cea mai putin culta".

13) care e cartea cea mai dificilă pe care citit-o?
una de limbaje formale.

14) preferi autorii francezi sau ruşi?
rusi

15) shakespeare, milton, sau chaucer?
shakespeare

16) ce te deranjează cel mai mult în activitatea lecturii?
adormitul.

17) care e romanul tău favorit?
am multe care m-au dat pe spate. 'under the vulcano' e unul din ele.

18) joci ceva?
?

19) povestiri scurte, schiţe?
caragiale, cehov, beckett.

20) non-ficţiune?
caietele lui cioran.

21) scriitorul favorit?
nabokov, bukowski, fitzgerald, beckett, tolstoi, cioran, richard yates, johnn cheever, cehov si altii...

22) ce scriitor crezi că este supraevaluat?
dostoievski si marquez.

23) ce carte ţi-ai lua pe o insulă pustie?
tratat de descompunere.

24) şi…acum ce citeşti?
cartea nelinistirii a lui pessoa si una despre/cu cassavetes.

20 de comentarii:

leo spunea...

genial raspunsul 16! :)))

Bogdan Ghiurco spunea...

Pot întreba ce-ai citit de Dostoievski şi de Garcia Marquez?

EgoN spunea...

pai de la primul am citit crima si pedeapsa, idiotul, fratii karamazov si amintiri din subterana. am incercat si demonii, dar m-a plictisit.
de la al doilea un veac de singuratate si am incercat si dragoste in vremea holerei, dar am abandonat-o.
multumit de raspuns? :)

leo spunea...

way to go, egon! ;)

dc or crede majoritatea k tre sa cazi pe spate la aia 2 - dosto & ga.ga. marquez?!

EgoN spunea...

eu nu spun ca dostoievski @ marquez nu sunt buni. cred doar ca sunt slaviti si adulati fara nuante de multi cititori :d
daca ar citi mai multa lume cursurile de literatura ale lui nabokov (thanks, leo; ), s-ar lamuri cum e si cu stilul infect al lui dostoievski :D

@ bogdan : n-am citit cartile alea pt ca mi se pareau mie cool, le-am citit pt ca erau 'lectura obligatorie' in acei ani.

Bogdan Ghiurco spunea...

1. Da, sunt multumit de raspuns.
2. Nu cred ca ar trebui sa cada nimeni pe spate "de la aia 2, dosto si ga.ga.marquez". E suficient ca am cazut eu. :D

EgoN spunea...

ti-am citit raspunsul la chestionar si-s tare nedumerit de un raspuns: personajele lui dostoievski tie ti se par sexy?!!??
cu indulgenta as spuna nastasia filipovna, dar categoric paleste langa anna karenina :D

Bogdan Ghiurco spunea...

Cunosc cursurile lui Nabokov şi părerea lui proastă despre Dostoievski. Dar mai cunosc şi admiraţia lui Proust, a lui Kafka (din scrisori), a Virginiei Woolf pentru el. Asta ca să-i invoc numai pe uriaşi... Nu mai zic de Camil Petrescu, Berdiaev...
E trist să-l reduci pe Dostoievski la ce a zis Nabokov despre el.

Bogdan Ghiurco spunea...

Nu am priceput de ce Tolstoi şi Dostoievski s-ar exclude (şi nu istoric vorbind, că în legătură cu asta m-am lămurit; ci în admiraţia cuiva). Dar, dacă e să accept convenţia, pot spune că dintre femeile lui Tolstoi cel mai mult îmi place Maslova, din Învierea. Fiindcă e atât de dostoievskiană... :D

EgoN spunea...

la mine cei doi se exclud. dostoievski nu imi place, nu pt ca i-as nega puterea scrisului, ci pt ca nu-mi place deloc CUM scrie. ce scrie e exceptional, dar o face intr-un mod atat de greoi si incetosat pt puterea mea de intelegere, incat prefer sa citesc haikuri in schimb :)
tolstoi are rafinament, dostoievski nu prea. acuma fiecare ce cauta:)

PS: ne cunoastem? cred ca te-am vazut in iasi prin crasme :)

Bogdan Ghiurco spunea...

Există o şansă bună să mă fi văzut prin crâşme, prin "bombe", care sper să nu dispară niciodată din peisaj... Sunt una din puţinele contribuţii româneşti la universalitate. Cu toate că şi aici am suferit influenţe... :D
Dar, s-ar putea să ma cunoşti mai degrabă de la "Asachi", că-s bibliotecar acolo de aproape 5 ani şi e imposibil să nu mă fi răţoit vreodată şi la tine. :D

EgoN spunea...

eu veneam la asachi pt tinerele studioase din sala de lectura, pt a le scoate la inghetata, nicioata pt a imprumuta carti :D

ambra blu meets gherghinus spunea...

tolstoievski si pe mine ma adoarme, dar ggmarquez e tatalor, tataliterelor

florin spunea...

How about this?
http://www.youtube.com/watch?v=LyneXvwxITI

EgoN spunea...

how about?

Anonim spunea...

d'accord cu platon la nobel [scrie excelent].

and fu*k dosto + marquez [even if povestile din subterana].

btw nabokov is kind of boring too but anyway :)

Anonim spunea...

btw egon is from schiele?

EgoN spunea...

da ezra, e din schiele ;)

Anonim spunea...

i see. i have a copy of the Book, has his work on. cool:

http://www.dandyism.net/wp-content/uploads/2008/06/a-rebours-cover-picture.jpg

EgoN spunea...

huysmans is cool ;)