joi, 11 decembrie 2008

cinemaiubit 2008

n-am urmarit competitia ca sa-mi dau cu parerea despre festival. tot ce pot spune e ca filmele premiate mi s-au parut mediocre sau slabe.

marele premiu:
- Family Therapy
Regia: Petar Valtchanov, Bulgaria, 2008, 13 minute
excelent filmat, montat, imagine, super bibilit. s-ar fi pretat mai bine clip daca baga un rammstein pe fundal...oricum, cu o clasa peste restul premiatelor. povestea simpla si excelent condusa: o familie pradata de 2 tinerei dementi, ca-n natural born killers...

premiul juriului:
- Lungul drum spre casa
Regia: Anamaria Chioveanu, Romania, 2008, 20 minute
ce se intampla cu 2 tipe inocente care intra noaptea intr-un bar rau famat? evident, ceva rau. ok filmat, ciudat jucat (nu mi-am dat seama daca s-a vrut a fi vorbit atat de artificial sau daca tipele alea chiar jucau atat de prost) si cliseistic...astept sa-l premieze toate asociatiile feministe din romania si de pretutindeni.

premiul criticii si al cinemagiei:
- Bric-Brac
Regia: Gabriel Achim, Romania, 2008, 18 minute
un film despre making of-ul unui film. nu tin sa vad cunostintele & referintele de cinema ale autorului. m-am saturat de ironiile destepte si de anti-film ca film. m-am saturat de intertextualitate cand produsul final iti iese o salata nedigerabila. daca vreau sa vad critica de film, citesc carti de specialitate, nu ma uit la filmulete in care se baga metafore cu regizorul cu fularul rosu intr-un lan de floarea soarelului (sau ce-o fi fost ala) in lipsa de inspiratie.

premiul pentru cel mai bun afish (???) si inca un premiu, dar nu mai stiu care:
- Zombie infectors 3
Regia: Nicolae Constantin Tanase, Romania, 2008, 14 minute
altul care a vazut multe filme si care a incercat sa fie haios. problema e ca a vazut filme cu zombies si a incercat sa fie tarantino.

premiul pt. regie, interpretare masculina, imagine, etc...:
- Rien ne va plus
Regia: Nemethi Barna, Romania, 2008, 26 minute
splendid vizual. splendid jucat. Cinema! cand o sa ma pun la punct cu mrozek si visniec, poate o sa reusesc sa-i prind si toate metaforele.

nu stiu ce premiu (sper sa fi fost o gluma difuzarea lui in cadrul galei):
- Pentru el
Regia: Stanca Radu, Romania, 2008, 8 minute
pur si simplu nu reusesc sa inteleg cum dupa ce ai facut Stefan (care a un film mai mult decat ok), faci exact clipul asta de pe youtube: http://www.youtube.com/watch?v=WIb_NhbxKf8 .penibil.

PS: oricat de vulgar, ireverentios, imperfect sau dement ar fi filmul lui matei, macar e film. atat am avut de spus.

4 comentarii:

luiza spunea...

rien ne va plus e ala cu ospatul grotesc?

EgoN spunea...

nu. ala era dupa kafka daca nu ma insel. asta e dupa mrozek si visniec. primul e un deseu. asta kiar e misto.

luiza spunea...

aaa, nu, m-ai inteles gresit. stiu care era ala de-i multumeste lui kafka la genericul de final.
cu ospatul, adica cu aia multi care cad cu masa cu tot prin tavan... ce-mi mai place mie sa reformulez filmele:D

EgoN spunea...

nu e ala. mi-l amintesc. 'rien ne va plus' n-are nici un ospat in sensul clasic al cuvantului. cred ca a fost si la tiff, anul asta.