miercuri, 1 octombrie 2008

zboruri

ce-o fi simtit baryshnikov cand a dansat pe muzica lui vysotsky?

marina vlady:

"Dupa inmormintare, intorcindu-ma din Moscova, gasesc ultima ta scrisoare. Nedatata, dar stiu c-a fost scrisa pina pe 11 iulie 1980.
“Marinocica, iubita mea, ma sufoc. Simt ca degraba voi gasi iesire, desi acum ma simt slab si disperat.
S-ar putea sa am nevoie de atmosfera in care sa ma simt necesar, util, nu bolnav. Cel mai tare vreau ca tu sa-mi lasi o speranta si sa nu iei aceasta drept o ruptura, esti unica pentru care as putea sa ma ridic din nou. Inca o data, te iubesc si nu vreau sa-ti fie rau.
La urma urmei, totul va reveni la locul lui, vom vorbi si vom trai in fericire.
Tu.
V.Visotky”.
Foloseam in scrisorile noastre, adesea, semnatura “Tu” dupa ce auzisem o poveste indiana foarte sensibila. Conform traditiei, in ziua nuntii mireasa s-a inchis in casa construita special pentru tineri. Odata cu venirea noptii, mirele bate la usa. “Cine?”, intreaba ea. “Sint eu”, raspunde el. Ea nu deschide. Asta s-a repetat citeva zile. In sfirsit, sotul bate iarasi la usa. Ea intreaba din nou: “Cine-i?” El zice: “Tu”. Ea ii deschide si usa si sufletul. "

3 comentarii:

luiza spunea...

ah, ah, am baut muuult vin si n-am rabdare sa citesc. da m-am prins din prima ca e vorba de white nights, un film care mi-a placut teribil in copilarie. tin minte scene intregi, si mai ales evadarea aia fabuloasa... ar trebui sa putem lua toata viata cu noi filmele care ne-au marcat,sa avem dispozitive ingenioase, sa apasam pe un buton si sa revedem scenele preferate. da asta se cheama de fapt you tube, pardon:D

Ramona Gabar spunea...

ce frumooooos!!!
m-a impresionat povestea cu semnatura, ma impresioneaza folclorul care apartine exclusiv membrilor unui cuplu. pentru ca sunt fascinante jocurile, glumele, replicile pe care le inteleg doar doi oameni de pe planeta asta mare.

EgoN spunea...

marina vlady cu vysotsky au format unul din cele mai fascinante cupluri din istorie. n-ai cum sa nu versi o lacrima cand citesti despre cum vladimir facea scandal in baruri cantand impotriva muistilor de conducatori si cum KGB-ul o suna pe marina sa se duca sa-l convinga pe acesta sa se intoarca acasa, pentru ca era singura de care asculta :) si marina se ducea tacuta, vladimir doar o privea si plecau impreuna. sau telefoanele lor celebre moscova via paris sau nunta lor in siberia..ah, cate si mai cate...